Zsombor írta:Ha jól értem ezt a három, kijelző termosztátot ajánlod - ha nem kell padló szenzor...
Ezek ugye ELEMES termosztátok. Az általad kevésbé szépnek titulált
Heatit Z-Temp3 az kifejezetten fara való, akár a meglévő fali kapcsolókkal közös soroló keretbe! A Neked tetsző
Z-Temp2 jóval vaskosabb, főleg azért, hogy asztalon is meg tudjon állni, ez a falon nem mutat annyira jól, mivel 2,5 cm vastag. A „közepesen szép”
MCO alaphelyzetben egy fehér felület, nem világít és látszik rajta semmi, amíg meg nem érinted. Ő is főleg falra való, de egy asztalon fekve is teszi a dolgát. Természetesen minden Midea klímát tud vezérelni infrán keresztül.
Számodra kb. semmi jelentősége, hogy 700-as vagy 800-as a chip. Főleg, hogy a kontrollerben (pl. Z-Station) nem tudok olyanról, hogy bármely gyártónak is 800-as lenne. Egy kicsit gyorsabb, takarékosabb, és nagyobb távolságú a kommunikáció minden újabb Z-Wave generációnál, de a 700-800 között van minden idők legkisebb különbsége (lásd pl.
ITT). Mi új termékek után kutatva a 700/800-at egyként kezeljük, lényegtelen, melyik van benne, ha már az 500-asnál nagyobb.
A fali szerelvénydobozba tervezett termosztátok, pl. a Hetit Z-TRM6, mindig tartalmaznak relét is (Te azt írtad, „relé nélkül”), és jellemzően akár 16A-t is képesek leadni, hogy elektromos fűtést közvetlenül tudjanak kapcsolni. A Heltunból sajnos megszűnt (tegnap óta tudjuk) a Heating Thermostat, amit kinéztél az fan-coil vezérlésére szolgál.
EZEN hírünkben mutattuk be a következő Heltun termosztát-generációt, de erre még 2–3 hónapot várni kell, hogy elérhető legyen. Így ebben a pillanatban a szerelvénydobozba csak Heatit termosztátot tudunk ajánlani. Van még falon kívüli
elemes, de saját relével, de ez a régifajta mechanikus vagy elemes termosztátok lecserélésére készült, amikor a falból két vezeték áll ki, ezeket érinti össze a termosztát, így kapcsolva a kazánt.
Azért nem javasoltam az egy szenzorral rendelkező Heltun High Load Switch-et, mert csak padlót mérni nem igazán érdemes. Azt jellemzően csak ott és azért mérik, ahol nem szabad túlmelegíteni a padlót, mert tönkremegy pl. a fűtőszál. Meleg vizes padlófűtésnél nem tud túlmelegedni a padló, és az érdekes, hogy a szoba hőfoka mennyi, nem a padlóé. Én nem költenék külön padlót mérő és külön levegőt mérő eszközre. Ez úgysem lehet elemes, akkor meg egy szerelvénydobozba való Z-TRM6 és hasonlók olcsóbban jönnek ki és manuális állítási lehetőséget, kijelzőt is kínálnak.
Valóban, egyetlen fűtésvezérlőnk az MCO Home MR8-Z, amit meg is találtál. Fűtésvezérlőnek – lehet kicsit konyhanyelven – azt értem, amely a kazán (esetleg a kazán + keringtető szivattyú) kapcsolását végzi attól függően, hogy melyik zóna kér fűtés. Az MR8-Z-t azért nem javaslom most, mert a tapasztalatok szerint pár hetente lefagy. Van ugyan a gyártónak egy megoldása erre (tegnap írták meg), de nem biztos, hogy akarunk vele kísérletezgetni a vevők rovására, így esélyes, hogy lekerül a kínálatunkból. Amit én javasolnék most, az valami nem okos fűtésvezérlő, mint a
Computherm Q4Z, de sok más is van a piacon. Van 4 és 8 körös, de több is, illetve 2 darab 4-körössel lehet egy 8-körös rendszert vezérelni. Egy ilyenre bíznám azt a feladatot, hogy a kazánt/és vagy keringtetőszivattyút (és a szelepeket) kapcsolja, ha valamelyik kör fűtést kér. Bemenetére pl. a már linkelt Z-Water 2 kimeneteit kötném, de lehet vezetékesen rákötni a fali termosztát (pl. Heatit Z-TRM6) 230V-os kimenetét is. Tehát a termosztátok a Z-Wave hálózaton belüli úgynevezett „asszociációval” közvetlenül kapcsolják pl. a Z-Water 2 adott reléjét, amely relé kimenetei pedig „összeérintik” a nem okos fűtésvezérlő adott körének bemenetét. Stabilabb és olcsóbb megoldás a kazánt egy ilyen fűtésvezérlővel indítani a zónák igényei alapján, mint okos relével, a vezérlőközponton futó programmal. Én odahaza éppen most variálom át így a fűtésemet.